tisdag 12 februari 2008

Julen varar än´te´påska......



Jag köpte två amaryllislökar, en röd och en vit, planterade dom och tänkte mig att ha två pampiga blommor till jul. Den röda har precis blommar över med en tanig stängel med två klockor på. Den vita blommar nu och som ni ser är den underbar. En knopp till är på väg.
Tänk att det kan komma något så vackert ur en sådan där ful och livlös knöl. Det kan man faktiskt lära sig något av. En flicka på "dagis" kom en dag till mig i köket när jag gjorde frukost och sa: Nu Marianne ska du få höra på något bra. - Ja får jag höra, svarade jag nyfiken på vad hon hade att säga. - Döm inte hunden efter håren, sa hon och såg nöjd ut. Jag tyckte ju det var jättebra sagt och undrade om hon visste vad det menades med det ordspråket, men det gjorde hon inte. Sedan pratade vi lite om att man inte ska döma någon efter utseende, klädsel m.m. utan att se till det som finns innuti. Jag försöker men ibland glömmer jag

1 kommentar:

CAK sa...

Otroligt vacker blomma du har på bild. Jag har två röda stänglar i vas som blommar vansinnigt : )
Va kloka kommentarer du får från *barna* på ditt jobb.Fixade inlogg här så jag kan kommentera lite jag mä. KRAM S.syster