måndag 25 april 2011

En härlig påskhelg

Nu är den låååånga helgen snart slut.
Men jag har haft det så trevligt.
Fredag var det ju guldfest(som jag ju skrivit om)
Påskafton kom mamma och grannarna,
Monica och Per till oss.
Mamma låg kvar för att på påskdagen och
annandagen få umgås med Karin och Mats.
Påskdagen var vi till Vike missionshus.
Ett tomt kors bars in och ställdes
längst fram i kyrksalen.
Barnen delade ut påskliljor som vi fick
gå fram och dekorera korset med.
Livet har övervunnit döden!
En promenad till Edsvattnet blev det också.
Träffade svanarna som håller till alldeles intill vår trädgård.
De knatade iväg lite när vi kom men var
inte speciellt rädda.
Våren visade sig i sin fulla prakt. Nu är det en fin tid. Bäst att passa på att njuta. Övar mig på att leva för dagen och inte gräma mig över det som hänt eller oroa mig för morgondagen.

Inga kommentarer: