lördag 13 augusti 2011

Nu är den målad igen.....

....farmor och farfars gamla spegelbyrå.
Jag fick ärva den för någta år sen och då var den grå.
Men på den tiden skulle allt vara trävitt så jag
skrapade och slipade och oljade.
Men nu har modet ändrats och jag ville ha den vit.
Så nu är den vit!
Och jag blev så nöjd.
Tvättservisen som står på byrån köpte jag
på auktion för c:a 25 år sen och är nog bland
det finaste jag har tror jag.
Jag älskar tvättserviser. kryddburkar och kaffekannor.
Det här setet hat jag köpt på loppis.
~~~~~~~~~
Såg att det var över två månader sen jag skrev
men hoppas på att höstmörkret ger mig ny
insriration. Lägger mer energi på "församlingsbloggen"
som jag kallar den.
Jag bloggar åt vår församling och sköter hemsidan.

10 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hejsan.. väldigt fin byrå.. är snarlikt min.. var tvungen och gå å kika på min.. men såg att jag hade tre hela lådor....:).. Min målade jag vit förra året.. när jag köpt den på ett loppis.. gillar den vääldigt mycket.. spegeln i min är väldigt gammal .. hoppas du har de gött.. kram...Pia

nene70 sa...

Ååå va fin,har oxå en gamal byrå,den ska oxå få bli vit,fast tyvärr fattas spegeln till den =(

Tommy sa...

Min sambo ärvde en sminkbyrå som vi började renovera. Började och fick aldrig klart den :P
Får se om vi lyckas få tummen ur och göra klart den :)
Jag ville bara berätta att jag är med och tävlar om ett mineralsmink-kit hos Helen på hiilen.blogg.se (check her out!) åt min underbara sambo!
/Tommy

Karin sa...

Byrån blev sååååå fiiin mamma!! Jättebra! :) Kul om du börjar blogga här igen!

Jag är också med och tävlar hos hos

http://hiilen.blogg.se/

Jag tävlar om Clinique produkter. Var med du också! :)

Elin Wåhlin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elin Wåhlin sa...

Kolla :D

www.fotografenelin.blogspot.com

Emelie Sophia sa...

Oj så fin. :)

colorado security systems sa...

Clean looking place. Very organized.

♥ Pia... sa...

Nää da marianne lille.. det är sant.. kolla in detta här så får du se:)http://www.gammelvala.se/julmarknad.html

Emelie Bäck, Cancerfonden sa...

Hej!
Nu är det dags för årets upplaga av Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj! Förra året uppmärksammade du Rosa Bandet och kampen mot bröstcancer här på din blogg. Vi hoppas förstås att du vill hjälpa oss i år igen, genom att uppmärksamma kampanjen och uppmuntra din läsare till att också engagera sig. Målet är att alla ska överleva bröstcancer. Hjälp oss att sprida budskapet! Här hittar du material till din blogg och olika sätt att hjälpa till: http://www.cancerfonden.se/sprid-budskapet. Tack!