fredag 13 januari 2012

Tjugondaknut

Jaha....då var den över.....JULEN
som jag har planerat och förberett
så länge och så är den slut innan
jag han fatta att den kom.
Jag tror att den största orsaken
till att den riktiga julkänslan
inte har infunnit sig beror på
det tråkiga vädret.
I två år har vi haft kanonvintrar
och fått njuta av snö och kyla.
Njuta???? tänker en del.......
Ja, jag gillat när det ar riktig vinter.
Men idag är det 13 januari
TJUGONDAKNUT
och detta har vi firat på jobbet.
Vi dansade och sjöng
de gamla ringlekarna.
Så blev det fiskdamm.
Hade man tur fastnade det en popcorns-påse
på kroken men det fanns de som fick
en blöja, en sko, en äggkartong m.m.
Men de stackarna var inte nöjda med
fiskelyckan utan gjorde nytt försök.
~~~~~~~~
Den 13 januari är ju också min systers
födelsedag.
Så hoppas att du, Christina, har en bra dag.
GRATTIS från lillasyster.

Inga kommentarer: