tisdag 6 mars 2012

Fårfest i kil

I lördags tog jag med mig mina väninnor,
Rode och Helena, till Kil.
Har hört talas om Fårfesten men nu
skulle vi se om det var nåt för oss.
Och det var det.....
Massor av utställare som ville sälja alster
tillverkade av får.
Matvaror, tovat, sytt, stickat.m.m.
Det har är en stjärtlapp.
Tänk att få sitta på en prinsesstårta.
En sån vill jag göra!!!!
Köpte lite ull men inte så det räcker
till en sådan här.
Kardade lite i dag men det är hårt för armarna.
Köper man färdigkardat är det ju inte
samma känsla.
En till sittdyna..... Det här är en riktig vårbild med alla tänkbara färger.
Jättesnygga kläder i ull fanns det här.
~~~~~~~~
Nu hoppas jag på att vara mer flitig att skriva här.
Men jag lovar inget.

2 kommentarer:

nene70 sa...

Va trevligt med en utflykt.
Men sittdynorna var allt för fina för att sitta på =)

Beas sa...

Kikar in för att berätta att en ny "Använd det du har" utmaning startar i april.

Hoppas att du vill vara med igen.

Kram Bea