lördag 17 maj 2008

Mormorsrutan är tillbaka....

Har sett att det åter är inne med mormorsrutor.
Det är ju perfekt om man har restgarner.
Jag fick lust att virka lite rutor men köpte
garn i de färger jag vill ha. Lite "rosinspirerat".
Vet inte riktigt hur jag ska montera ihop dom sen
men det löser sig nog. Har inte heller bestämt
hur stor filten ska bli det berorpå hur
länge mitt intresse håller i sig. Risken är att det
om ett tag ligger ett gäng rutor i en påse
och aldrig blir ihopsatta.Sådan är jag, det är
ju så roligt att börja på något nytt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh, vad jag skulle vilja kunna virka sådana. Det är såååå lätt säger alla, kanske ska skaffa mig lite garn och en virknål så att det finns tillhands när jag träffar någon som kan lära mig... :-)
När ses vi, tro?

Skaparstigen sa...

Jättefina färger. Det är bara att sy ihop dem lite käckt sen. Känner igen mig i att det är lätt att saker blir liggande.

Ang namngivning, så är det en fest som man kan ha istället för dop bara. Så blir det lite festligt, fast utan det religiösa. Den lägger man upp lite som man vill. Vi har dock inte haft sånt för våra barn, och inte blev de döpta heller. Stackarna!

Anonym sa...

Åh, vilken härlig filt detta kommer att bli. För några år sen försökte jag mig på dessa mormor´s rutor men får inte till det. Kanske kan få tips av dig nästa gång vi ses. Ha det bra. PS. tråkigt med bilen DS.