onsdag 13 augusti 2008

Solnedgång över vår badplats

Den här bilden tog Karin när hon var med mig
till Brattsand när jag tog mig ett kvällsdopp.
Nu blir det inga kvällsdopp för då är det inte
så lockande att bada men jag badar fortfarande
nästan varje dag.
Har investerat i en badtermometer i sommar,
det är kul att kolla tempen på vattnet.
Man lär sig faktiskt att känna ungefär hur
varmt/kallt det är.
17 grader = det värker i benen
18 grader = det går att doppa sig utan problem
19 grader = man kan vara i och simma lite
20 grader och däröver = UNDERBART
Idag var det 18,5 grader.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken härlig bild!!!hur varmt är det nu i vattnet på dagarna??kram kram

Anonym sa...

Värmen försvinner fort ur vattnet nu när det regnar så mycket och är kallt på nätterna.
Jag tror jag har badat färdigt för i år. *brrrrr*

Skaparstigen sa...

Ser ju ut som ett vykort! Otroligt häftigt!

Anonym sa...

Ööööhhh.........
26 grader = underbart
22 grader = det går att bada med nöd och näppe!!


Ha, ha!! Du är en krutgumma du!!


www.veronkap.blogg.se