onsdag 23 september 2009

Dagarna går och går......

Idag är det onsdag och det betyder skogsdag
för min grupp på förskolan.
Två fröknar och 9 barn begav sig iväg med
packade ryggsäckar till bussen som tog oss till skogen.
Och vad hade vi då i ryggsäckarna.......
I den ena hade vi kaffe. juice och skorpor
Och i den andra lite extrakläder och en potta.
Ja, just det...en potta.
Vi har kommit fram till att det blir mycket
enklare för barnen att göra sina behov på
en potta och det spar fröknarnas ryggar.
Efter jobbet bar det av till Karlstad och IKEA.
Vi har ju bestämt att vi ska köpa nya soffa
till tv-rummet. Det blev inte en utan två soffor
och en fåtölj.....Ektorp.....bruna
Tror det blir supersnýggt.

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hejsan..ja varför inte ..en potta..smart :)...ektorpsoffan i vitt har jag..plus en fottölj med fotpall..vill nu ha tyget det gråa och byta med..gillar ju grått jag..menbrunt inte dumt det heller...kommer säkert bli nöjd när allt kommer på plats...ha de gött..kram..pia

Karin sa...

Vad kul att ni har köpt sofforna! Ska bli spännade att se hur det blir. Hoppas ni får en bra helg där hemma! Det ska bli så kul att få besök här! :) Men nästa helg kommer jag hem! Kram Karin

irene sa...

Sådana soffor har jag,jätte sköna o sitta i och sova=)