söndag 13 juni 2010

Sommar, sommar, sommar.....

Det är redan 13 juni och jag har inte fattat
att det är sommar än.
4 arbetsveckor innan det blir semester för mig.
Den som spar den har.....
och nu går det ju bra att jobba när det inte
kommit någon sommarvärme.
För några dagar sen hade vi bröllopsdag.
När jag kom hem från jobbet hade Lennart
dukat ett fint kaffebord med liljekonvaljer
och gott fikabröd.
Mycket ätande har det blivit i helgen. Både torsdag och fredag var vi på studentuppvaktning. Det är verkligen trevligt att gå på kalas. Förra året var det Karin som tog studenten, en hektisk dag men oj, va festligt. Idag har hon åkt till Falun igen. Hon har fått sommarvik. på ett äldreboende i Borlänge och skall bo hemma hos pojkvännen tills det får tillträde till sin gemensamma lägenhet. Undrar ja om hon flyttar hem nåt mer......?

3 kommentarer:

Irene sa...

Vilken snäll gubbe du har.Och Jag tror har dom flugit ur boet en gång är det nog svårt o flytta hem igen.Kramiz

Anonym sa...

Ja du kära syster. Hon blir nog dalkulla på heltid ett bra tag framöver din goa dotter : )

Karin sa...

Haha Ja, vi får väl se hur det blir...:P Jag har ju ingen fast bostad här när jag jobbat klart, så då får jag nog återvända hem. Och jag längtar allt efter er därhemma! :)