söndag 9 december 2007

Välkommen......

.......till min lite juligare blogg.
Idag har det inte hänt så mycket här hemma.
Åt frukost framför TV:n och nyhetsmorgon.
Där blev jag kvar tills det blev förmiddagskaffe.
Sedan blev det i alla fall en promenad till skogen
där jag plockade granris som ska bli något attt hänga på dörren.
I eftermiddag var Lennart och jag till Kristinehamns kyrka
där det var luciatåg. Kristinehamns lucia, Elin Grahn, kröntes
och operasångerskan My Åkerman fick kulturstipendium.
Det var ett jättefint och stämningsfullt progran.
Så nu är man ett steg närmare julen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marianne!! Hoppas allt är bra med dig!! Värst vad du har hunnit med att stöka till julen. Härliga påsar du gjort och gett bort!! Norpar iden jag med

Kram Marja

Anonym sa...

Du är en riktig julpysslare på många fronter!

I söndags började julen för oss, då var vi och lyssnade på en julkonsert i Betlehemskyrkan här i Karlstad. Julsångerna hör julen till!
Luciafirande för isak i skolan är det imorgon och sedan på torsdag i kyrkan. Julen är mysig ocm man lyckas slänga undan alla måsten som inte känns bra!
*kram*

www.veronikap.blogg.se