söndag 20 januari 2008

Vetepåsar

Idag har jag sytt vetepåsar. 9 st. blev det.
Den rödrutiga ska jag ge bort till en flicka
som har problem med ryggen, den med
döskallar ska en 5-åring med växtvärk få
och de andra ska jag lämna hos en kiropraktor
som säljer dom på sin klinik.
Nu är glada julen slut, slut, slut....
ja, för nu har även vi kastat ut granen
och packat ner tomtarna.
Jag brukar sakna ljusstakarna i fönstren
men inte i år, det passar inte med
ljusstakar i detta vårväder.
Stormen som dragit fram över Sverige
i helgen har vi inte märkt så mycket av.
Vi brukar ju bli utan ström vid minsta
vindpust men vi klarade oss.
Hörde att det var förslag på att denna
stormen skulle döpas till Putte,
det tycker jag vore kul för min
"svåger" kallas Putte, fast han är
inte så stormig av sig.

3 kommentarer:

Lenalandis sa...

Vilka fina vetepåsar! Får man fråga vart du köper vetekärnorna skulle vilja sy mig en att ha när jag fryser.

Konny sa...

Hej! Fina vete påsar du har gjort, jag gled förbi din blog här på intenet, men jag har en lite fråga till dig, vat kan man köpa sånt vete som man har i en vetepåse, för jag vill också göra en sån fin påse som du har gjort...?
med vänliga hälsningar
Konny
konny_rymes@hotmail.com

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu