söndag 22 juni 2008

Midsommarhelgen kom......

....och är nästan slut. Nu är nätterna som ljusast
men snart vänder det. Jag vet att det är
en del som avskyr de orden, att det vänder,
men än så länge är det många
sommardagar kvar får vi hoppas.
Under helgen har vi haft besök av släktingar.
Vi har haft jättetrevligt även om vi inte
kunde vara ute så mycket.
Fick hjälp av barnens kusin att
lägga till klocka och räkneverk på bloggen.
Idag har jag upplevt gamla minnen.
Lennart och jag tog en biltur och åkte
till en badplats, Mangenbaden,
en bit från Molkom. Där har jag inte varit
sedan jag var barn.
Jag har ett minne från en gång vi var där
och det började åska och regna.
Några ställde sig under några träd
och några andra gick ut i vattnet
(inte så smart) och faster Lisa som
var vansinnigt rädd för åska hoppade
in i en bil hos vilt främmande människor.
Detta hade vi roligt åt länge.

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej..roligt med minnen så där:)..mangenbaden..jo ..tror jag varit där nån gång för lääängesen..hur har du det annars?..bra hoppas jag..scrappar du för fullt..det blir lite dåligt för min del just nu..men ska ta tag i det under någon semesterdag...ha de ..Pia

Koy sa...

Grattis i efterskott!
Och härligt minne du berättar om.
Finfina blommor ni hade på midsommar!

Hälsa Lakrits från mig och Therese!
Tacka Lennart för äggen till Therese med :-)

Kram Anna-Karin

Anonym sa...

Den där kusinen verkar vara en trevlig prick och jag förstår om ni hade trevligt i helgen!

Tack för senast!

/D o J