onsdag 2 juli 2008

Vi väntar på regn....

....gör du det?
Men visst är det skönt med sommar och sol.
Nu är jag igång och badar igen.
Ikväll var jag till "min" badvik vid Brattsand,
det var 21 grader i vattnet.
Det var så varmt att det var njutbart
att simma runt en stund.
Under dagen fick fötterna bada då och då
i poolen på förskolan.
Men som sagt, det behövs regn.
Säden på åkrarna växer inte som den ska
och gräsmattorna torkar bort.
Men smultronen trotsar torkan.
Lennart har plockat 4-5 liter( ja LITER )
Ååååååååh vad det är gott med
smultron, socker och GRÄDDE!!!!

4 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Oj, vad lyxigt med så mycket smultron då!

♥ Pia... sa...

Hej ..gud så gött med smultron..fast jag får hålla tillgodo med gubbarna..och de är det desto mer av..så jag äter gubbar ..socker ..och GRÄDDE jag med..:) du undrade på hem t gårn..kika in till hennes blogg där står det öpettidena och vägbeskrivningen..oxå..www.hemtgarn.blogspot.com..finns även en länk hos mej....ha en trevlig helg..med mycket smulton och grädde ..lite bad oxå..PIA

Anonym sa...

Hej du glade! Nu finns det en award till dig i min blogg :)

Anonym sa...

Nämen Marre!
Vilken snygging blogg du har vännen. Tack för kommentaren :) Jag ska ha ett underbart sommarlööööv och ikväll blire bussresa till Karlstad för Rixfm festival! Hoppas din semester blir underbar, men tänk på att inte suga ur musten ur Lennart för mycket! Hahahaha.

/ Florence