tisdag 12 augusti 2008

Hänt sen´ sist......

Ni som tittar in på min blogg ibland har säkert märkt
att det varit dåligt med nyheter på sista tiden.
Det har inte blivit mycket tid vid datorn i sommar.
Men här kommer lite glimtar av vad jag har haft för mig.
Detta är Pettsson, han har kommit på besök från Halland.
Hans matte är min syster och har även en katt som heter Findus.

När man är liten är det mycket bus och ibland vet man

inte vad som är upp eller ner.

Pettsson hade ju givetvis med sig sin matte och husse,

eller mamma och pappa som dom själva väljer att säja.

Vi passade då på att fira två namnsdagar:

Per(min pappa)

Karin(min dotter)

Mormor bidrog med den goda mandeltårtan.

Söndag och måndag har Lennart och jag varit en

tur till Uppsala och hälsat på ett par kompisar som

bor på en camping där. Deras son ligger på sjukhuset

där efter en trafikolycka och de vill vara i närheten

för att kunna besöka honom o.s.v.

Vi hyrde en liten stuga.

Vi gjorde även lite utflykter. Här är en bild från

Sigtuna, en jättemysig gammal stad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja det var väl härligt o ha syster yster med utökade familjen på besök ..jag fick ju äran o umgås med dom en liten stund på ölmedagen det var trevligt...ska verkligen ta mej i kragen o komma hälsa på dej!!!!!kram kram

Anonym sa...

Jaha ja. Då kanske jag skulle följa med syster yster så att vi syns lite tillsammans;)
Väldigt vad många flitiga bloggare det finns. Jag får ju fullt upp med att surfa runt och tjuvläsa era dagböcker. Många härliga bilder Marianne!

Alma sa...

Ohhhh... vilken söt Pettsson.Man kan känna valplukten.Vilka mysiga bilder du tar Marianne, jättemysigt att kolla på din blogg.Jag kollar ofta ,så skönt att du kommit igång med bloggandet igen.
Kram till dig och de dina