lördag 16 augusti 2008

Nu är Ingela i himlen......

För drygt en månad sedan var min vän Ingela
och hennes dotter Linn ute och gick på en liten väg
i utkanten av bostadsområdet där familjen bor.
Så hände det fruktansvärda...........
...........båda två blev påkörda av en bil.......
Ingela dog av sina skador och Linn ligger fortfarande
medvetslös med svåra skallskador m.m.
I torsdags var det begravning av Ingela.
En dag med massor av tårar och många .....
......VARFÖR????
*********************************************
Det gungar så fint när han bär dig mitt barn.
Han går på så mjuka sandaler.
Hans mantel är vävd av det lenaste garn.
Hans arm är så stark, hans doft är så ren.
Han känner var rot och var grop och var sten,
och han nynnar en sång,
som han gjorde en gång
till stjärnornas ljusa koraler.
****
Mitt barn, du är buren i Skaparens famn.
Han andas intill dig så nära.
Han håller omkring dig. Han känner ditt namn.
Han gråter med dig, han ler när du ler.
Du är aldrig ensam och oönskad mer,
för du hör honom till,
Herren Jesus, som vill
till himmelens glädje dig bära.
*********************************************

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar en kram och en tanke till dig och de som är drabbade.

Anonym sa...

*KRAAAM* Det är så hemskt när oskyldiga drabbas.

Anonym sa...

Skickar också en kram o tanke till alla.och ett varför!!!

Anonym sa...

Det är så fruktansvärt hemskt! Du får en kram av mig igen!*KRAM* <3

Skaparstigen sa...

Verkligen ledsamt. Läste om det där otäcka i tidningen. Kram från mig också.