tisdag 13 oktober 2009

Bara två månader till lucia......

....och det märks på termometern ikväll.
Just nu visar den -4,8
så det blir nog en kall natt.
Träden förbereder sig för vintern och bjuder
på en underbar färgprakt.
Blommorna sjunger på sista versen.
Den här solrosen fick jag av vännen Margit
när jag fyllde 50 år i sommar.
Då var den bara en liten, liten planta.
Nu är den stor och "maffig".
Ska man ta frö kanske....?
Den lilla rosrabatten blev till i sommar.
Detta p.g.a. ytterligare en födelsdagspresent.
Fick en ros av Brith och Anders.
Köpte sedan två själv så nu har jag en rosrabatt
som jag har önskat mig.
Men nu är alla trädgårds möbler m.m. inplockade
för den här säsongen......
....men till nästa år igen......
Men innan dess ska vi njuta av en vinter.

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Meeeeen Marianne..inte menar du väl att du badar NU!!!..???inte klok (t)..jag fryser bara jag ser dej:).......kram..Pia