måndag 14 december 2009

En fultecknad helg.....

Fredag morgon: Klockan ringde 5.45 ....uj, uj va tidigt.
Men det är bara att gilla läget och slänga benen
över sängkanten.
Nu var det dags för luciafirande på förskolan.
Allt gick enligt planerna och alla verkade trivas.
Fredag kväll: Tillsammans med ett par goda vänner
åt vi Julbord i Stallet, Lunedet.
Ett fint och mysigt ställe vi besökte även förra året.
Speciellt var deras dessetbuffé.
massor av gosaker som man tyvärr inte
riktigt orkar med efter all mat.
Lördag: Jag bakade lite bl.a. struvor.
På kvällen var mamma och jag julmässa
i Missionshuset i Ölme.
Vet inte om jag någon gång missat detta.
Mamma hade riktig tur....hon vann kafferepet.
D.v.s. kaffebröd till 15 pers. bestående
av 7-8 olika sorters bröd.
Söndag: Det vackra vädret lockade ut mig i skogen att plocka ris. En liten gran blev det också.....och då menar jag liten c:a 1/2 meter att ha på ett bord. Så på kvällen var det då dags... julkonsert med Sissel m. fl. Underbart. Kvällens höjdpunkt var när hon sjöng Koppången

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Hej..undras om jag börjar bli senil..trodde bestämt att jag varit inne här idag och kommenterat??..och nu ikväll så ser jag ett nytt inlägg hos dej..men..inte alls och inte har jag kommenterat ser jag..hm..får skylla på julsnuvan..hav väl snöte ut all vett:).. såg att du gjort mycket roligt..härligt...och snart ärre jul..kram..Pia