fredag 4 december 2009

Kort vinter det var i år.....

...inte ens en snögubbe hann man göra.
Efter att det regnat i flera månader (känns det som)
blev det så äntligen minusgrade.
Solsken på dagen och månsken på natten.
Med ens blev det ljusare i dubbel bemärkelse.
Jag har hittat en gammal kälke som jag
inte visste fanns. Den stod bara där i skjulet,
hur har jag kunnat missa det.
Den kunde ju inte bara stå där utan att användas.
Lennart o Henrik har städat lite i uthusen
och hade samlat ihop en hög med skrot som skulle
köras till en skrothandlare.
Och vad var det som låg där överst i högen......
en gammal mjölkspann.
Inget att ha tyckte de....jojomän tyckte jag.
Färdigtrostad och fin står den nu på kälken.
Så var det bara en lykta som fattades.
En sväng upp på "lillstugevinn" så var det fixat.

3 kommentarer:

Karin sa...

Åh, det är så fint!

Kram Karin

Anonym sa...

Ååå så vackert kära syster. vad du hittar "braatthasaker" över allt. Kram storasyster

irene sa...

Oj va mysigt,men även om jag hitta alla roliga saker så får jag inte till det där lilla extra mys faktorn;-)