söndag 28 februari 2010

Är det vår i luften......????!!!????

Oj, vad längesen det var jag skrev nåt här.
Och jag tror minsann att det blivit vår sen dess.
Det har varit så mycket som rört sig i mitt
huvud så jag har inte kommit mig för.
För två veckor sen, just på Alla Hjärtans Dag,
dog min pappa.
Han blev 83 år och hade varit sjuk länge.
Han var trött och behövde verkligen få "vila".
Det kom inte som någon överraskning och
vi var så förberedda som man kan vara,
man vet ju aldrig hur man ska reagera.
Men....vad konstigt det blir.
~~~~~~~~~
Miljöbloggandet........
det var trevligt och lärorikt.
Jag själ bidrog nog inte så mycket med ideer
men har fått många saker att tänka på.
Tack Sussie för initiativet.
~~~~~~~
Jag har varit med om något mycket trevligt
i slutet av veckan.
Karin kom hem, från Borlänge, för att ha
sportlov. Med sig hade hon en "dalmas"
Mats, hennes pojkvän sedan en tid tillbaka.
Det var första gången vi träffades.
Det är en supertrevlig och fin kille ....
en svärmorsdröm....skulle jag nog vilja säga.
Så nu är det bara att hoppas att han vågar sig
tillbaka efter att ha träffat mig ;-)

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hihi..svärmorsdröm..såå roligt för dej att få det:).. ja och så går livet vidare för dej och för oss alla andra.. hoppas du har det bra..kram..Pia ..och våren tja vem vet vad som döljer sej bak nästa krön??..kanske våren..

Anonym sa...

Godagens kära syster! Äntligen har du skrivit något. Är ju inne ofta och kollar. Du vet jag längtar ju alltid efter nyheter från er där hemma när jag befinner mej här i Halland.
Det är med ro i kroppen man tänker på pappa Pelle...för hans skull men med sorg för egen del...och tomhet.Fast man med förståndet vet att det blir på detta sätt med gamla och sjuka föräldrar så vill man ändå i känslan att allt ska vara som det alltid varit.
Är så glad för att du fick träffa *svärmorsdrömen* och att ni alla verkade gilla varandra. Att ha dej till svärmor...det måste va toppen...i alla fall för magen...å det är ju vägen till mannens hjärta eller hur ; )
Kram S.syster