lördag 20 mars 2010

Lakrits 2 år

Två år har han blivit vår lilla katt.
Precis som katten på bilden älskar Lakrits
att vara i badrummet och leka med vatten.
Man har ju alltid hört att katter inte gillar vatten
men det vet nog inte våran katt.
Idag fick han lite extra gott att äta och
givetvis en skvätt grädde.
~~~~~~~
Förmiddagen ägnade jag år att baka.
En hel massa kaffebröd blev det.
Det är ju snart påsk och då får vi hoppas
det dyker upp några kakgäster.
Det härliga vårvädret kände jag inte nåt
på idag. Efter baket och middagen blev
vila några timmar. Min kropp vill
inte göra så mycket som jag vill så det
var bara att lyda.
Och imorgon är det ju "vilodag" hela dagen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratta 2-åringen från moster med familj. Är väldigt sugen på dina påskkakor men får väl bärga mej. Kram S.Syster

Irene sa...

Ja dom blir äldre våra djur oxå,våran erik är oxå mycke i badrummet o sitter gärna o skvätter vatten på mej när jag ligger i badet =)ps försöker hålla i gång min blogg igen ;-) kram