torsdag 11 mars 2010

Popcornskål av en LP-skiva.....

Hörde om detta på radion....var tvungen att testa.
Tycker det var en jättekul grej.
Har redan gett bort två stycken.
Men det var inte så lätt att skiljas ifrån skivorna.
Vi har ingen fungerande skivspelare så
det var längesen jag bläddrade bland mina skivor.
När jag nu skulle hitta nån att forma om så
blev jag ju sååå sugen på att lyssna på dom.
Får nog skaffa mig en ny.
~~~~~~~
Så här gör man:
Väem upp ugnen till 200 grader.
Lägg skivan på en plåt.
Värm den i ugnen 1/2 - 1 min.
Ta ut den och forma den över en skål.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen har dansbandsmusiken kommit till sin rätt *fniss*
S.Syster

Irene sa...

Vad snitsigt,men jag kan nog inte offra mina lp skivor ;-)

Börje sa...

Hejsan Marianne
Jag har många dubbletter på LP skivor som du kan göra skålar av
Hör av dig om intresse finns.


Börje