tisdag 22 december 2009

Nu börjar julen ta form här hemma hos mig.
Det som återstår är granarna och tomtarna.
Nej....inte förrän i morgon.....dan före dopparedagen.
Jag vet att många har haft sina granar klara
länge men inte här!
Men sen har vi den kvar till slutet av januari.
Bra att man får göra som man vill, hi, hi.
Ikväll har vi däremot tjuvstartat med att
smaka av julskinkan, sillen och gravlaxen
(allt är egen tillagning förstås)
Åh, det var gott.....på uppesittar kvällen har
vi alltid pizza så då blerv det provsmak ikväll.
~~~~~~~~
Min julkrubba har jag tagit fram
Nu är dom på väg, Maria och Josef,
till Betleham. Och det är jobbigt för
Maria som väntar sitt barn.
Jag vet inte hur lång tid det tog att
gå mellan Nasaret och Betlehem,
men kan tänka mig att dom båda var
rejält trötta när de äntligen fick vila
i där i stallet. Inte vet jag heller om det
blev någon vila innan det var dags
för Maria att föda.

Inga kommentarer: