torsdag 10 april 2008

Mera vår.......


En liiiiten bukett vitsippor kunde jag få ihop.
Just där vi bor är det inga vitsippsmarker
och där de växer är de lite sena.
Oj, oj, oj vad jag har plockat mycket vitsippor
i mina da´r, och andra blommor också.
I Ölme, där jag växte upp, var hagarna fulla
av vitsippor. Så mamma och Ellen i grannstugan
fick många buketter var. Och de verkade
bli lika glada varje gång.
Jag har fått en "vårförkylning" och har
varit hemma från jobbet några dager.
Det är inget kul att vara sjuk men skönt
att ta det lungt när man inte mår bra.
Jag tycker det skulle vara kul att
veta om det är någon inne och titta/läser
här på min blogg. Därför skulle jag vilja
lägga in ett räkneverk men jag kan inte.
Är det någon som kan tipsa mig om
hur man gör blir jag glad.
Jag själv tittar in på många bloggar
utan att ge mig tillkänna så jag
antar att det är likadant här.
Kul att just du tittade in till mig!!!!

5 kommentarer:

Alma sa...

Va fint du har gjort Marianne !
Vitsippor är något alldeles extra.Jag har också plockat in idag men de var inte helt utslagna än.Gick en tur när jag gett välling till vårt lamm Greta och då fick jag se dem.
Kul med kortet - man ser faktiskt att det är du.
Krya på dig nu Marianne.
Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

O jag blir alltid glad när jag får vitsippor, älskar vår blommer.
Ha en trevlig helg/Irene

Anonym sa...

Man kan inte plocka för många vitsippor :) Härlig bild att titta på nu när snön vräker ner idag :(

♥ Pia... sa...

hallo hallo...mmm vitsipppor ..det gör mej glad:) och hoppas du är på bättringsvägen nu...♥ ...PIA

♥ Pia... sa...

Haj haj du...du har tre bloggar och jag går alltid in på fel:)...ser att du oxå kan göra hjärtan:) visst är det kul när man lär sej lite nytt...idag har jag haft lite inskolning på de två hundar som jagska passa en vecka i maj...oj så intensivt det var en stund..min lilla bitsch tände till där et tag..men sen var jag ute och gick med tre hundar i koppel..^det du var en liten prövning..nu ska jag äta lite potatismoussaka och som efterrätt ...lilla blankas ..rabarbersmulpaj..mums...ha de...♥ ..PIA