fredag 8 maj 2009

Jag har varit på loppis.......

....och jag är så glad för jag hittade en cittra.
Det har jag önskat mig sååå länge och nu
låg den där och väntade på mig.
Inte helt perfekt ....någon sträng lös,
en liten spricka och lite ostämd.
Men vad kan man begära för 100:-
Skulle ju egentligen vilja byta ut
strängarna och få den stämd.
Men det är ju en förfärlig massa strängar
och jag kollade pris..... det går på dryga
tusenlappen (strängarna alltså)
Jag känner en som jag tror kan stämma
en cittra men det är ju ett fasligt jobb.
Då måste man ju verkligen använda
den sen. Så jag avvaktar nog lite.
När jag var 12-13 år hyrde jag en cittra.
Jag hade hört en cittrsgrupp i vårt
missionshus och tyckte detta såg så kul ut.
Sedan dess har jag önskat mig en egen.
Så har jag nu min Stjärna.....som den heter.
Har tänkt hänga den på väggen
och ta ner den någon gång i min ensamhet.
Provspelade den när jag kom hem
men katten gillade inte min musik.

8 kommentarer:

Diana sa...

Vilken häftig grej!

irene sa...

En sådan låna mamma en gång o spela på.är ju en hel massa strängar o hålla reda på,men säkert kul =)kram på dej

VeronikaP sa...

Åh, vad spännande!

Jag skulle så gärna vilja lära mig att spela nyckelharpa. Har spelat fiol i många år, men det är spelciellt ljud i just nyckelharpan som gör mig sugen.

Titti sa...

vad vacker!!!
Min mamma har en liknande hemma hos sig, den fick hon hitskickad från USA när hon var liten från en gammelfaster.

/Titti

Titti sa...

Hej igen!!!
Tack för kommentaren inne hos mig,
jag tror vi varit på samma scrapträff för några år sedan på CCC.. Om jag inte misstar mig hade du din dotter med dig..

Kram Titti

Anonym sa...

Hej kul med cittran jag minns när du hyrde den. Skulle egentligen betala räkningar men passade på att titta in till dej först.Solen skiner och tulpanerna blommar utanför väggen. Kram Gittan

irene sa...

hallå,nu får du skriva nått så vi vet va du håller på med :-)kram

♥ Pia... sa...

Hihi..stackars katta:)..Du..jag har ju en cittra..en suuuupergammal som ligger på kattvinden hos mor & far!!..spelade eller lekspelade på den som liten:)..jätteroligt...men nu hade jag glömt bort den..kanske får jag ta och rota fram den ur gömmorna och se hur den ser ut nu....Du frågade om bilderna..jag använder mej av den där PICNIK..gratisprogrammet..den är kul och enkel...blogga ja det hinner inte jag speciellt mycket nuförtiden heller..det är mycket nu ..målar ..målar..umgås med familjen ..många fyller år och så:)..sen är det trädgården..egentligen är det en hektiskt tid..när man ska njuta bara...hur led är inte tiden???...kram..PIA