söndag 3 maj 2009

Nu är jag på banan igen......

....inte vet jag varför jag inte fått till
något inlägg på så länge, men så är det visst.
Jag har två ursäkter....
1. Vi har bara en dator här i huset och just nu
vill visst alla använda den samtidigt.
2. Jag har startat en blogg till. Den bloggen är
knuten till Visnums missionsförsamling
och visar livet i och runt vår församling.
~~~~~~~~
Sedan jag skrev sist har det inte bara
blivit vår utan nästan sommar.
Lakrits älskar att vara ute och kommer
bara in ibland för att äta och vila. Fick besök av en "prins"men tyvärr vågade jag inte pussa honom. Så har det ju varit vårbruk. Henrik harvar........ .....och Lennart sår.
Nu är allt klart och vi väntar på regn.
Tranan, som häckar här varje år,
tar sig en promenad på det nysådda gärdet.
Men hönsen får nöja sig med att sprätta
i hönsgården.

2 kommentarer:

irene sa...

Va härligt det ser ut med vår bruk o allt.kram

♥ Pia... sa...

Haha..jasså du tycker att jag inte är snäll:)...hehe..nää kanske de.....men nu så är vi ute och går lååånga promenader jag och selma..nu ska det bli en slank hund...hon har alltid varit petig med maten ..tills strax efter jul..då hände nåt och hon blev konstant hungrig???...kanske beror det på åldern ..6,5 år ...kanske att hon tillbringar en del tid hos mina föräldrar..hur nu de kan göda min hund så..när de haft hundar i över femtio år och haft över femtio hundar ..med valpkullar och allt..det förstår inte jag hur det går ihop...??Men du ..bor du på landet har du gård och småbruk?...har nog inte fattat det riktigt tror jag..härligt ...jag är ju uppvuxen på liten bondgård..med allt vad det innebär ..allt utom hästar hade vi.....söt katta du har....förresten så har jag reducerat mej ..minus 7,5 kilo...kör min egen stil med mat..går faktiskt riktigt bra...blev lite skrajj när min husdoktor sa att jag låg i riskzonen för diabetes..och koleserol...högt blodtryck har jag redan osv...det var inte mycket annat att göra än att ändra livsstilen helt...nu motionerar jag bra..går långpromenader samt cyklar en del..äter bra..utan att stoppa föööör mycket godis och kakor i munnen..min stora passion annars...)..men sen så ska man behålla den nya vikten oxå..det är nästan det svåraste....nu ska jag inte striii om detta nåt mer....önskar dej en trtevlig helg...kram..PIA