lördag 23 maj 2009

Vår bästa tid är nu.......

Jag har fått lite klagomål på att jag inte skrivit
något på ett tag. Ja, en anledning är ju att
det är svårt att komma intill datorn just nu.
Karin har jobbat hårt med sitt projektarbete,
släktforskning, och behövde då datorn mycket.
Jag har varit på kurs på ett vackert ställe.
Ullinge heter det.
Ett sådant här fint lusthus fanns det där
och det vill jag också ha.....fyller ju snart år....
Nu är det ju som vackrast i vår natur.
Man skulle ju bara sitta ner och njuta.
Väntar på våra hyresgäster som varit här
två år tidigare. Är rädd för att dom inte
kommer i år för det borde väl vara dax nu.
Idag har jag bakat en del till Karins student.
Oj, vad det ska bli kul att fira den stora dagen.
Det är en del att pyssla med men tar man lite
i taget går det så bra så.
Avslutade baket med en rabarberpaj.
Ha nu en skön fortsättning på helgen
och gå ut i Guds fria natur.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hejsan...du vad bra att vara ute i god tid...med bakning och sååå..fin miljö du visar...Ja vår bästa tid är nu..och då ska man allt njuta..inte sitta inne och blogga:)..Nåå nu ska jag åka iväg och få lite förmiddagssfika av mor...hon fyller år så det blir lite gottigt där kan man tänka sej..kram:..Pia.

irene sa...

oj,ja Dennis tar också studenten,men känns som det är lite lugnare med pöjkera.Jag bakar ,int får bli en tårta till kaffet och mat.sen bjur jag bara våran familj.vi är lite tråkiga här.Lusthuset tycker jag absolut du ska få när du fyller år.kram på dej