måndag 11 januari 2010

Vilken underbar värld.......

Just nu visar vår del av världen sin vackraste sida.
Snö....is....solsken
Även om det är väl kallt så vet vi att vi fritt
kan få vistas i en natur som än så länge är skön.
Men det kommer ständigt larmrapporter om att
vår jord håller på att förstöras.
Jag vill att mina ev. barnbar och deras barn
och barnbarn också ska få ha det så bra som jag.
Därför......
Försöker(obs...försöker) jag bli bättre på
"miljötänk"
Jag har hängt på en ide om att varje torsdag
under januari och februari blogga om miljötips.

3 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Kul att du hänger på! jag har länkat till dig inne hos mig och hoppas att det var till rätt blogg. Såg att du hade flera .-)
Kram Sussie

Anonym sa...

Du är en god förebild kära syster. Jag får nog ta en lektion i ämnet av dej när vi ses nästa gång.
Just nu sitter jag i godan ro med *telfonhuvudetsetet* på...så tjusig : ) Har tele.tid men tror alla som ville prara med mej ringde igår då det var måndag.
Hoppas du har det bra med alla dina grabbar i hemmet. Kram S.Syster

färgtrappan sa...

Hej! Hittade till dig via "bloggar för miljön".
Fin bloog du har! Hälsar på fler gånger.

Ha det fint!