torsdag 28 januari 2010

Idag bloggar jag för miljön!

"Jag köper nästan aldrig Yes" säjer dom
på TV-reklamen.
Eftersom Yes är så drygt räcker det länge.
Jag vet inte hur miljövänligt det är
men det slår allting annat tycker jag.
Men självklart är ju alla sådana här produkt
skadliga för miljön så man bör ju begränsa
användandet så mycket det någonsin är möjligt.
Här hemma händer det då och då att vi
diskar upp något under rinnande vatten
istället för att göra iordning diskvatten i
diskhon. Man häller en dutt diskmedel i
t.ex. grytan och diskar ur.
Denna "dutt" blir ibland en "skvätt"
och alltså alldeles för mycket.
Men nu är det slut med det!
Jag har blandat diskmedel och vatten
c:a 1/20 i en sprayflaska.
"skvätten" blir nu en "sprut" som sprider
ut sig över det som ska diskas.

6 kommentarer:

meas vardag sa...

Detta fungerar jättebra! Jag har en sån där liten ask med ett litet hål uppe i locket där hämtar jag med diskborsten den dosen som behövs. /Anna

♥ Pia... sa...

Nämen såå smart..:)..bra vardagstips...tänk vad vi gör mycket som vi inte tänker på..vi får vara lite mer smarta på att vara rädd om vår miljö...ha de gött..kram..Pia

Anonym sa...

Den iden har jag testat...jättebra kära lillasyster!

Annika sa...

Det tipset ska jag ta tillmed...man duttar ju både här o där med YES..... Bra ...Kram Annika

Gela sa...

Vad smart. Det skall jag ta efter genast!!!Ha en fin fin dag/Gela

Anonym sa...

jag är tyvärr expert på att dutta för mycket! Ska nog införskaffa en sådan där sprayflaska jag med...
tack för påminnelsen!

Kram pernilla