fredag 28 januari 2011

Bloggtorka

Läste ett tips för ett tag sen.
Om man kör fast och har svårt att komma
på vad man ska skriva om på bloggen
kan man gå tillbaka och titta på vad man
skrev förra året samma tid.
Här är lite tillbakablickar.
I Januari 2010 deltog jag i en utmaning att
blogga om tips för att värna om miljön.
Ett av mina tips var detta.
Blanda lite yes i vattnet i en sprayflaska.
Man sparar in på diskmedlet eftersom det
annars alltid kommer onödigt mycket om
man tar direkt ur diskmedelsflaskan.
I Januari 2009 var jag jätteglad över att
ha vaknat på morgonen till ett snövitt landskap.
Som ni säkert vet gillar jag vinter och snö.
Inte kunde jag då ana att det sedan skulle
följa minst två supervintrar.
Januari 2008 hade vi haft gäster som
förärat oss med lite vårkänslor.
Och det är nog precis vad många behöver
just nu.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej... nja joo litt bloggtorka har det allt varit hos mej med.. kan inte upprepea mej i det oändliga:).. fyra år.. vill till att det ska bli variationer !! får väl se.. har tappat lite läsare oxå.. och även kommentarer.. man måste tydligen vara väldigt aktiv ..hihi.. jaja det gör nog inget i det stora hela.. få se vad framtiden ger.. om jag slutar helt eller om det blir lite sporadiskt skrivande eller om det blommar ut för fullt igen ..bara den där pysselgenen kommer upp ur snön!!! Önskar dej en trevlig helg.. kram..Pia

♥ Pia... sa...

Fööresten du var den första bloggen jag besökte på många dar nu:)