måndag 10 januari 2011

Tillsammans med dessa snögubbar
sörjer jag att snön tinar bort.
Men, tänk vilken tur att männskan inte
kan råda över väder och vind.
Men jag vet inget det pratas så mycket
om som just vädret.
Idag var det i alla fall skön temperatur
så vi kunde vara ute med barnen på
förskolan. Och roligt hade dom.
På januaribilden på KFUM:s almanacka
(som väl alla förskolor har) var det bild
på en "snöigelkott" med taggar av pinnar.
En sådan finns det nu på Solglimtens gård.
Det känns tråkigt att helgerna är slut.
Inget extraledigt förrän till påsk som
dessutom är väldigt sent i år.
Här har vi alla julsaker kvar och jag
vill ha fler julkalas innan de plockas bort.
Hoppas, hoppas att Karin och Mats
kommer till helgen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

JA jag önskar oxå att Mats å Karin dyker upp hos er...för det gör ju Frida å jag :0)
Kram S.Syster

nene70 sa...

Jag vill oxå ha snö kvar,men verkar som är kvar,ligger en stund till