söndag 16 november 2008

JULGODIS......

ImageChef Sketchpad - ImageChef.com
............ja igentligen är det ju lite för tidigt
men efter att jag blivit tipsad om receptet
av Pia i "Vardagsrummet" så var jag
bara tvungen att testa.
Den blev verkligen gooood.
Här kommer receptet:
~~~~~~~~~~~~~~~~
2dl vispgrädde
3 dl socker
100 g smör
1 dl ljus sirap
1 msk mald kanel
2 tsk mald kardemumma
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Koka alla ingredienser.
Rör väl medan det kokar.
Gör kulprov efter 20 min.
När smeten klarar kulprovet röres vaniljen i.
(det stod inget om vanilj i receptet
jag tog c:a 2 tsk)
Slå upp kolan på ett smörat bakplåtspapper.
~~~~~~~~~~~~~~~
Nu luktar det jul i hela huset.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Se där du:)..JAg ska väl säga då ..att det recepetet som jag tipsade om var ett som jag sökte på nätet och fann..men det var lika som det vi använde..bara att det inte var någon vanlijsocker påpudrad..men ser att det var supersnyggt..och att det inte stod irceptet heller..men skulle tro att det smakar bara extra gott..:)..ja visst är det en gooo kola..kan lätt föräta mej på den..hmm..fin bild du gjort med..det var väldigt vad frun är haj på detta..ha en supergoo måndag....kram ..PIA

Maria Berg sa...

Jag tappade bort mig totalt, det där med kronan, man blir ju så förblindad av vad det står, jag tjuvläste kommentarena och fick svaret...massa bakelser jag får nog allt gå ner och ta lite förmiddagsfika kanske några av de kola som jag har bakat fast de var utan kardemumma men sedan i stort sätt det samma. MB