torsdag 2 april 2009

Här bor jag.....

Mycket är sig likt även om kortet
är taget på 50-talet.
Här kan du se om du hittar ditt hus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~
******
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nu har det varit ett par underbara vårdagar
och det är härligt att ha ett jobb där
man får vara ute om dagarna.
Snart har man glömt overaller och alla
dessa vantar som bara ramlar av.
Men jag vet att när den tiden återkomme
gillar jag den också.
~~~~~~~~
*****************
~~~~~~~~
Idag slutade jag 13.30 och när jag kom hem
vat jag så trött så jag skulle vila en liiiten stund.
Men jag somnade och det blev en låååång stund.
Men sen fick jag fart. Lite kaffe och sedan satte
jag igång mad att baka.
Hade bestämt mig för att göra något gott
kaffebröd till påsk. Det blev 3 kaksorter
och ett par mjuka nötkakor.
Vad vi ska göra i under påskhelgen
vet jag inte än men jag vet att det antagligen
blir en del hockey för......
Färjestad är ju i SM-final
~~~~~~

4 kommentarer:

irene sa...

Kuul för Färjestad.ja påsk kakor blir det inte mycke här,är i alla fall ledig påsk.Jaa va härligt med lite vår känsla ,hoppas det får förbli så !!

♥ Pia... sa...

Heja...vad fint du bor....har kollat det där jag oxå..men mina hus var inte med:(...Härligt väder ..man blir glaaad:)..så du har bakat ..ja jag bakade i tisdags ..då blev det andra bullar..bra att ha på lut i frysen..sen såg jag att det låg en hög med bruna bananer i skålen..tror det ska bli en banankaka...söta kycklingar...tror jag ska härma dej...ha en skön & soligt gooo helg..kram..PIA

Anonym sa...

Hej! Har suttit vid datorn en stund och kollat recept på fyllda paprikor som jag tänkte göra till middag idag. Det fanns MÅNGA. Kul att kolla på din sida, påtal om inget alls så har vi fått två kalvar idag och Hedqvistarna kommer hit till påsk. Johanna ska hämta sin balklänning idag, spännande! Vi kommer ner i sommar då kanske vi kan ses. Kram Gittan

Diana sa...

Vilken fin bild!