tisdag 7 april 2009

Stilla veckan.....

....ja, så kallas den här veckan före påsk.
Man ska minnas Jesus på lidandes väg.
Läs gärna Mark 14-16 i bibeln.
Det kan ju vara bra att veta varför vi i
Sverige firar påsk.
En gripande berättelse.
~~~~~~~~~~~
****
~~~~~~~~~~~~
Nu har jag äntligen fått till 3 st. vintageägg.
Har varit på gång länge efter att sett
en hel del som ni andra har visat i era bloggar.
Ja, så här blev då mina.
Ja nu ligger väl alla trädgårdsfantaster i
startgroparna. Eller förresten så har nog
många redan börjat i växthus och fönstersmygar.
Jag är ju inte speciellt intresserad av detta.
Jag skulle nog gärna vilja ha en lummig och
prunkande trädgård med blommor som
avlöservarandra meeennn.....jag är för lat.
Här hemma är det man och son som sköter
grönsaksland, gräsmattor, grusgångar m.m.
Men drömma kan man ju alltid.
Ett sådant här växthus skulle jag vilja ha.
Eller det kanske är ett slags uterum.
Ser i alla fall mysigt ut .

1 kommentar:

Skaparstigen sa...

Stilla veckan... ja, det blir nog inte förrän barnen har flyttat, känns det som.

Fina ägg!