fredag 10 juli 2009

Semestern går.....

När det är dåligt väder tror man att man ska få
så mycket nyttigt gjort. Men så är tyvärr inte fallet här.
Skulle ju städa lite skåp och garderober
hade jag ju tänkt. Men nu har första veckan gått
och inget städande har blivit gjort.
Men faktiskt en del andra bra saker.
Men min Lennart han jobbar på med sin smultronplockning.
Nu är han nog uppe i drygt 9 liter.
Ja, just det 9 liter smultron!!!
Varje dag sen midsommar har vi festat på
smultron med socker och grädde förstås. Men det festas på andra saker ochså. Man kan ju inte bara äta efterrätt. Köpte mig en påse skrädmjöl för jag var sugennävgröt. Och så fick det bli. Idag serverades nävgröt och flösk med mycke flôt å lignonsylt. va gôtt !

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Njaa du Marianne..int får du i mej nävgröt...näpp..inte en gnutta sen jag var liten..tillfällen har väl bjudits mej nää...men smultron ..9 liter??..de var minsann inte dåligt..vad har ni för smultronställe där borta i ..kram..Pia