söndag 11 april 2010

"Än äe det vinter kvar säger mor...."

Tog mig en tur till min älskade badplart.
Isen hade inte gett sig av riktigt än men
ute på sjön var det isfritt.
Såg t.o.m. någon båt därute.
Och på land låg båtar och väntade på
att få läggas i sjön. På stranden växte det tussilago och lyste som små solar. och på himlen lyste en STOR sol som önskade mig välkommen tillbaka. I stugorna runt omkring var det dött men det dröjer nog inte förrän mina vänner är tillbaka. Ja, nu är det härligt..... .....och mycket härligt återstår.

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Men se där ja..nu har de kommit en vårblomma till(alltså du:) jasså du facebooka ..det gör jag väääldigt lite..blir liksom inte av..hinner inte kanske jag ska tillägga.. blioggar inte särkilt mycket heller..mest ett inlägg som kommer lite hipp som happ.....HAr du sett tussilago..det är något jag letar efter nu..inte sett änmen hoppas snart..Vilken vårstrålande helg vi haft..så härligt.. ha de gött min vän och njut av våren..
kram,.Pia

Anonym sa...

Å vilka ljuvliga tussilago! Har sett några jag oxå : )

Irene sa...

Vilka härliga vår bilder.Tussilago har jag sett efter vägen ut till ölme.Ja och du hoppar väl i sjön så fort det är is fritt =)