måndag 26 april 2010

Än får vi gå med båd strumpor och skor.......

Vänerns blåa härliga vatten lockar mig.
Det ser inte alls kallt ut och jag vill bara
kasta av mig kläderna och springa i.
Men.....jag vet ju att jag aldrig badat i april.
Och jag vet att jag inte kommer att göra det heller.
Men bada fötterna kan man snart göra.
Men i år är det ännu lägre vattenstånd
än för två år sen när denna bilden togs.
Så nu går det inte att sitta på bryggan
och svalka fötterna.
På tal om fötter.......
Sådana här träskor vill jag ha!
Visst är dom ljuvliga!?
Men jag vet inte hur bra dom är att gå i?
Har inte haft träskor sen tidigt 80-tal
så jag vet inte hur mina fötter gillar det nu.
Önskar dig som läser här
en skön vår!

2 kommentarer:

Irene sa...

åå vilka söta träskor,var köper man dom =) Önskar dej en härlig vår oxå.kram

Alma sa...

Ljuvliga bilder som vanligt!
Kan bara inte förstå hur du ens tänker på att bada nu.Nej varmt ordentligt i vattnet skall det vara
om mina tår skall doppas.
Nu har jag planterat penseér och violer lite varstans i byttor och krukor ute så nu är det vår.....
Ååååh så skönt!Bara svårt hinna allt man borde göra...ja,ja det kommer väl flera dagar.
Ha en riktigt skön vår!
Kram......