söndag 14 september 2008

Söndag igen

Oj vad dagarna och veckorna går fort.
Så fort att jag inte hinner uppdatera min blogg.
Fast det är inte riktigt sant, jag har inte
kommit mig för eller rättare sagt inte
vetat vad jag ska skriva.
Igår kväll hade vi några vänner här.
Det är bra att bjuda hem folk för då
måste man städa.
Men det måste man ju inte.....det är
ju inte så farligt med lite damm här och var.
Jag har nog lite för stora krav på mig
när det gäller den biten. Men inte kollar
jag hos andra om dom har städat överallt.
Men idag känns det i alla fall skönt
med ett nystädat hus.
Något som jag eftersträvar när vi bjudit
gäster är att förarbeta, se till att planera
så det inte blir för stressigt.
Gärna bjuda på något som man inte
behöver stå med i sista minuten
så man är helt slut och grinig när
gästerna kommer.
Jag vill ju vara med och prata med mina
vänner och inte bara vara i köket.
Nu är hösten här och med den
många trevliga kalas hoppas jag.

2 kommentarer:

Alma sa...

Instämmer helt med dig Marianne !
Gillar också att göra det ätbara färdigt i förväg och
visst är det skönt när det är städat men så är det ju tyvärr inte alltid.Igår hade vi gäster fastän jag inte städat och det gick bra det också.
Jaha,då har du listat ut vem jag är.Kul att du fick fundera lite....
Ha nu en riktigt trevlig höst!
Hälsa de dina !
Kram

Koy sa...

Skönt att inte stressa , helt klart!
Kommer gärna till Anette :-)
Kul att träffas igen!
Har ring dig ,men ringer igen ;-)

Kram