söndag 21 september 2008

Svamptider.....

....ja, det är det nog men jag har inte plockat mycket.
Var till mamma och pappa i Ölme idag på fm-kaffe.
Vi tog en promenad på en skogsväg men eftersom
jag inte hade skor som lämpade sig för friluftsliv
kunde jag inte kliva utanför vägen och därmed blev
jag utan svamp idag.
Har sådan tur att vännen Bertil förärat oss
med kantareller som nu ligger i frysen och
väntar på några speciella tillfällen.
Jag älskar svamp men tyvärr har jag åtskilliga
gånger fått ont i magen av att jag ätit för mycket.
Ja.......jag är säker på att det bara är ätlig
svamp jag glufsat i mig.
Tänk vad mycket delikatesser det står där
i skogen och ingen vågar plocka och äta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.vilken härlig höst sida du gjort,jätte fin.nä synd msn inte kan mer om vilka svampar man kan äta.är himla gott med svamp,tyvärr har det inte blivit någon svamp plockning i år för min del.kram