lördag 27 september 2008

Sängkammaren genomgår en förvandling....

När Lennart och jag "bildade bo" ,för ca: 25
år sedan, var det supermodernt med furu.
Så vi skaffade ALLT i furu.
Nu är jag trött på dessa möbler men
man sliter ju inte ut dom heller.
Så.....nu ska sängarna och de ändra möblerna
i sängkammaren bli vita.
Dagen idag har jag tillbringat med en
pensel i handen. Nu är allt(inkl. jag själv)
målat med grungfärg.
När möblerna är klara ska jag ge mig
på väggarna.
Det ska bli en fondvägg med en färggrann
tapet och de andra väggarna ska jag måla.
Jag har tänkt mig en tapet med stora rosor
i rosa och grönt, men det var inte så lätt.
Det är inte på modet nu tydligen.
Är tacksam om tips vart jag kan få
tag på något sådant.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag vet att jag och syrran pratade om sådana tapeter. Hon hade hittat ett tapetföretag som hade lite rosiga tapeter.... men vad hette det nu?

Hittade namnet: Decor Maison och så någon speciell katalog från dem. Men jag vet inte om de just har stora rosor, men roigt och lite lantligt var det.

Anonym sa...

Vad spännande. Håller med om att furumöbler tröttnar man på. Men de tär bra att lite färg kan göra underverk!

Ser fram emot att få se sovrummet.

Skaparstigen sa...

Ska bli roligt att se! Fondvägg är väldigt snyggt!

Anonym sa...

Ja, furu är ju inte direkt modernt nu... Hoppas på att få se hur det blev sen! Vitt är ju fräscht!

♥ Pia... sa...

Hej..åå så fint de kommer å bli hos dej i kammarn din..:)..vitt ä såå snyggt..ja jag har å en hel del gul ful fura..som jag håller på att måla lite pö om pö annrs så är läget bra va? scrappar du nåt då?..blir inte så mycket för min del just nu..kram..PIA