tisdag 29 september 2009

Det sägs ju att när katterna busar så
ska det bli oväder.
Och det kan nog stämma..... för Lakrits var sååååå
busig igår kväll. Klättrade både högt och lågt.
Här sitter han och busar med mig när jag
"arbetar" vid datorn.
Och vad tror ni hände sen?
Jo, ett riktigt oväder bröt lös.
Blåst, regn, hagel och även åska på sina håll.
Och här hos mig blev allting svart.....strömmen gick.
Jag satt en stund och funderade på var
jag har några tändstickor.
Konstaterade att det nog inte fanns några
på övervåningen där jag befann mig.
Trevade mig till sovrummet och fick tag
i väckarklockan.
Med hjälp av den "belysningen" tog jag mig till
nedre plan och tände lite levande ljus.
Ja....så är det att bo på landet.
Det värsta är att man blir utan vatten eftersom
vattenpumpen går på ström och utan vatten kan
man inte spola i toaletterna.
I helgen hade vi några kompisar här.
testade en ny kaka på dom....Pollykaka.
Lite för söt tyckte jag men gästerna tyckte
den var god(men vad skulle dom säga?)
Skulle bl.a. bjuda på kex och ost men nästan
hemma(1,5 mil från stan) kom jag på att jag
glömt att köpa kex.
Såååå....det blev till att baka egna.
Havrekex och Grahamskex blev det.
Och goda blev dom....godare än köpta.

Inga kommentarer: