fredag 4 september 2009

Vad mycket man hinner på en dag om man går upp tidigt......

Att gå upp tidigt på morgonen är inte min grej.
Men ibland får man bara "gilla läget" när klockan
ringer och maka sig ur bingen.
Som tur är så börjar jag inte tidigt så ofta
men idag var en "öppningsdag" och 6.30 ska
man vara redo att ta emot de första barnen.
Lilla L och jag rivstartade med att göra en
blåbärspaj av de blåbär vi plockade i onsdags.
Ja, ja vet att man inte ska servera söta saker
på förskolan men någon måtta får det väl va.
Blåbärspaj det tillhör väl vårt kulturarv...eller....
~~~~~~~~
Min arbetsdag slutade 13.00 och då åkte jag
till Angelica och levererade en "blöjtårta"
Inte riktigt lika som min förra skapelse men
allt enligt kundens önskamål.
Sen bar det av till Karlstad. Där hade jag bestämt
träff med Anna-Karin på Carli Choklad för att
avnjuta Karlstads egna glass.
Glassen är tillverkad på Hammarö av mjölk
och grädde från Värmländska bönder.
Receptet är italienskt och glassen supergod.
~~~~~~~~~
Förena nytta med nöje.....
Ahgrens bilar är ju så goda och nu kan man
köpa rattar och då stödja bröstcanserforskningen.

1 kommentar:

irene sa...

dom är hemskt goda oxå=)