torsdag 10 september 2009

Jag vet inte om jag har berättat det att vår
lilla flicka(19 år) har flyttat. Ja, jag hoppas ju att det
inte är för gott men just nu bor hon i Borlänge.
Hon går på Fornby folkhögskola som ligger strax
utanför Borlänge. Det är en textilkurs på ett år.
För snart tre veckor sen körde vi dit henne
och det kändes konstigt vill jag lova.
Jag som själv har så lätt för att längta hem om
jag är borta mer än en natt var ju så nervös
att hon skulle få hemlängtan.
Men vad jag har hört har så inte varit fallet.
Förra helgen var vi, familjen, och hälsade på henne.
Naturligtvis var det ett måste att besöks Kupolen,
ett stort köpcentrum.
Och vad får vi se där......jo, julsaker!!!!!
Tråkigt tycker jag att inte var sak får ha sin tid.
~~~~~~~~~~
Så kom vi då hem igen men det roliga var inte slut.
Jag var bjuden till Rode på Mary Kay demonstration.
Har varit på det förr men den här gången fick
vi testa smink och prova ut färger som passade.
Kristina Ernvik som var vår "läromästare"
hade själv sminkat sig men bara en halvan
av ansiktet för att visa skillnaden.
Vi hade en jättetrevlig kväll och alla blev så fina.

3 kommentarer:

VeronikaP sa...

Jag får lite flashbacks när jag läser om Karins kursår. Jag gick själv en termin på en internatskola, "hushållsskola" (Strömmaskolan) med matlagning, vävning och sömnad under en termin. Fotot påminner så om min skola. Det blev en termin som jag kommer ihåg med glädje! Vad kul det var då - så bekymmerslöst!!

♥ Pia... sa...

Hej..Marieanne...du frågade mej en sak för ett tag sedan..nu kan jag inte finna den kommentaren..du..vad frågade du..tor att det var nåt om du kunde göra det samma eller ??..det var något..snälla skriv igen så jag får svara dej...Hur har dottra det ...vad roligt att få bo så där...anvundas henne faktiskt..fin miljö..kul det där du fotat av hon som sminkat halva ansiktet...har du det gött annars...här går det sin gilla gäng..är såå in iniorden trött..jag äter dessa där himskans betablockerartabletter..vilket jag inte vill egentligen..men mnan får lyda doktorn:)..annars blir man sjuk i hjärtat..undras vad det kallas detta jag är nu då..som en sömngångare som knappt orkar lyfta en tå...ha de gött du iallafall:)..kram..Pia

Karin sa...

Nej, det är inga problem att vara hemifrån. Men vi har ju träffats varje helg hittils, så vi får väl se längre fram om jag längtar hem.
Kram