söndag 20 september 2009

Nu är det höst för.....

potatisen är plockad..... och tröskningen är klar.....
och katten ligger inne hela tiden.
Och just nu smattrar regnet på rutan.
Det är bara en sak....jag badade idag.....
trodde jag tagit sista doppet för iår men
det gick inte att låta bli.
Solen sken, vattnet kluckade, baddräkten var med
och badvakterna Rode, Sten och Simon
var redo att livrädda.
Ingen insats behövdes från deras sida
klarade mig både i och upp själv.
Och skönt var det(när man kommit upp hi, hi)
VARNING FÖR KÄRLEK
Idag har det varit "kyrkoval" och eftersom
mitt val är att tillhöra Missionskyrka
så fick jag inte rösta idag.
Men jag hoppas att de som gjorde det
röstade med hjärtat och verkligen är
intresserade av vilka som bestämmer
i Svenska kyrkan
Hörde på Rix FM härom daggen och Titti
sa att hon skulle rösta på Gud.
Min förhoppning är att de som nu blivit
valda går Guds ärenden så alla kyrkor
kan sätta upp denna skylt.
Detta har jag jobbat med idag på vilodagen
(för att fortsätta prata kyrkspråk)
Det är studentmössor, bokstäver(tack)
och blad som ska skickas till Karin i Borlänge.
Hon håller äntligen på med sina tackkort.
Så snart kanske det dimper ner ett i din brevlåda.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

hejsan..ja du nu är det höst...men marianne..har du badat..ända tills idag:)..du är då inte dålig du:)..huu brr...jag fryser bara jag hör det..Ja frågan din..jo det är en slags lera som finns på panduro..inte fimoleran utan den andra som heter något som Clay..och stämplarna kommer från claes olsson..käckt och bra...jag ska producera lite stämplade lertags till julmarknaderna har jag tänkt..med god jul osv... ha en skön och go start på nya veckan ..kram..Pia

Karin sa...

Tack Mor! Vad bra att min beställning är klar att skickas! :)Ja, kort tillverkningen går väl sakta men säkert framåt... Kul att se bilder hemifrån! Ser att det är lite aktivitet på mitt rum i alla fall, även om jag är borta.
Kram Karin