torsdag 16 december 2010

Gamla papperabonader

När jag var liten var det viktigt att
välja en pappersbonad som skulle sitta
på väggen vid sängen.
De nötta papperrullarna rullades ut
och det var en härlig känsla när man
såg de välkända motiven.
Min storasyster Christina valde alltid någon
med hästar på, kanske var det samma
år från år.
En var i alla fall nåt liknande den här, men det
var så att det såg ut som om en av hästarna
inte fick något hö.
Detta kunde inte Christina klara av att se
så mamma fick måla en hötuss på ett annat
papper och klistra dit.
~~~~~~

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag minns! Kunde inte sova när det såg ut som om inte alla hästarna fått mat. Är fortfarande noga med att barn å djur ska ha mat först...å så ska det vara rättvist. Ååå vilken känsla det var att kvällen före julafton sätta upp alla julsaker och klä granen. Vilken bra barndom vi haft du å jag söstra mi!

♥ Pia... sa...

Hmmmmmm fårstår inte riktigt vad du menar.. är det när du ska tips om en sida nånstans..ex. ett recept eller?.. får du inte upp en ruta där det står länk bredvie bilderna?.. skriv mer utförlig vad du menar såååååå kanske jag kan hjälpa dej:).. söt bonad förresten.. snö ja usch vad mycket .. vill bara ha liite till jul och sisådär 5 grader kallt.. men man kan inte få som man vill jämt..:).. ha de gött. .. kram..Pia