onsdag 29 december 2010

Julen är slut.....

Ja, visst är julenhelgen slut men än ska
vi ha mycket kul.
Man pysslar och pyntar och står i
och vips är julen över.
Men här hemma hos mig ska vi ha julsakena
kvar framme länge än.
Men tyvärr måste vi nog kasta ut granen.
När vi tog in den dan före dan så spreds
det en konstig och äcklig lukt runt granen.
Lite bättre blev det till julafton och efter
någon dag var den borta.
Men samtidigt som lukten försvann dog granen.
Nu är den grå-grön och barren rasar
om man andas i dess närhet.
Tråkigt för granen ska ju stå där och
sprida sitt ljus som den alltid har gjort.
Fick se den här bilden på julklappar
inslagna i gammaldags papper.
Åh, vad jag önskar att jag hade gammalt
julklappspapper sparat sedan jag var barn.
Då kanske man inte tänkte så mycket på
vad det var för papper utan bara var nyfiken
på vad paketet innehöll men nu tycker jag
det är jätteviktigt med fint papper på
julklappar och andra paket.

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hm.. lät inte så kul med grandoften du:).. paper från man var liten ..vem vill inte ha det du.. inte finns det att få tag i heller loppis och såna där ställen är snart inget man kan göra fynd på.. julen den springer fort förbi.. och snart nytt år.. så då passar jag på att önska dej det.. ett riktigt GOTT NYTT ÅR.. kram..Pia

nene70 sa...

Synd på Granen.Visst är det roligt o göra fina Paket.Julen städas bort här efter Nyårshelgen.Så kan bli på söndag när jag är ledig =)

Hagagård sa...

Hej Marre!!Kul att du kikade in..
Fin blogg!!Vill passa på och önska
er ett GOTT NYTT ÅR.. Kram/Helen

Lisa sa...

OK men julen varar ju ända till påska. eller säger man inte så...