måndag 13 december 2010

LUCIA

Två luciafester har jag avverkar i år
men ingen idag.
I fredags hade vi vår luciafest på förskolan
och på lördag kväll var det i missionshuset.
Jag har aldrig varit speciellt förtjust
i luciafirande. Kanske det beror på alla luciatåg
man fick genomlida som barn och ungdom.
Oj vad man övade och vad nervös man var.
Jag var säkert inte mer än 4 år första gången.
Där i Elofstorp brukade det alltid vara två
småtärnor som gick före Lucia och som
sedan lyftes upp på en hög pall och fick
sen sitta framför lucian under programmet
Sen efter många år och många luciatåg
avslutade jag min karriär med att vara Lucia

1 kommentar:

nene70 sa...

Ja lucia i elofstorp har man ju genomlidit,började oxå framför Lucian,men kom aldrig till o va Lucia själv.Inget jag ville heller föe den delen.
Därimot var det lite konstigt o inte få gå på luciafirande på skolan.Hugo hade inget sånt i år.kram