onsdag 1 december 2010

Jag har varit på tårtkurs

Har länge varit sugen på att få en kurs
och prova på att göra fina tårtor.
Så till slut kom jag iväg.
Irene, Rode och jag anmälde oss till
Tårtpinglan i Karlstad.
Vi hade en jättetrevlig kväll.
Endast fyra deltagare var vi och här
är våra färdiga tårtor. Här är min skapelse. Vi gick en färdig tårtbotten som vi delade i tre delar. Sen kom första problemet....... vilken smak ville jag ha på fyllningen. Vi kunde välja på ca 15 olika . Smakerna bestod av ett pulver som blandades med vatten och som, efter att det tjocknat till, blandades ner i grädde. När tårtan var ihoplagd var det dags att angripa sockermassan.
Samma sockermassa använde vi till
Rosor
Kallor
och all annan dekoration.
Ett plus var ju att tårtan var riktigt god.

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

oj så läckert.. vad ni är duktiga.. skulle jag aldrig få till.. Kram..Pia

nene70 sa...

Du är verkligen duktig på allt du tar dej för .Den såg mycke god ut och mycke fin.

Karin sa...

ÅH VAD FINT!! Vad duktiga ni är! Din tårta blev jättefin mamma. Så snygga rosor!