söndag 8 februari 2009

Nu har jag landat igen.....

efter ett omtumlande veckoslut.
På torsdag kväll blev pappa sjuk och
fick åka in på sjukhuset.
Feber med frossa och jobbigt
med andning m.m.
Så det var bara att bereda sig
på en natt på akuten.
Vi kom dit kl.22.00 och kl.02.00
kom doktorn. Sedan blev det väntan igen.
Kl.03.30 fick han komma till avdelning
och mamma och jag kunde åka
hemåt i natten.
Någon timmes sömn på soffan hos mamma
sedan var det dags att vakna
till en ny arbetsdag.
På fredag hade pappa piggnat till
så han skulle få komma hem igen.
Men istället fick hände något som gjorde
att han föll ihop och vi blev ditkallade.
Men när vi kom dit var han som
vanligt igen och de trodde att det
vat blodsockret som varit för lågt.
Nu är han i alla fall på väg hem med
antibiotikabehandling för lunginflamation.
Livet är skört när man är gammal.
~~~~~~~~~~
När allt lugnat sig fortsatte jag
enligt planerna.
Vi hade bjudit hit grannar på lördag kväll
så lördagen blev en bakdag.
Semeltårta
Nöttoppar..... ....skulle det ha varit men jag hade antagligen för stora ägg så de flöt ut för mycket. Men jag doppade dom i choklad och vipps hade jag skapat en ny kaksort.
Dessa kakor ska igentligen göras
på plåt. Men min kompis, Gittan,
gjorde så här...och det gick ju hur bra som helst.
Det är en mördeg i botten
med marängsmet, med kokos och nötter, över.
~~~~~~~~~~~~~
Så var det ju detta med tulpanerna.
Hoppas du överraskat någon med en bulett!!!
En av mina arbetskamrater var
sjuk hela veckan så på torsdag besökte jag henne
Såååååå..........

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

8 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Oj det var en helg det...jisses..trodde först du varit ute och flygit...ja livet är skört..så därför ska man ta degen som den kommer ..inte alltid..men man ska nog försöka ..mina föräldrar börjar och så bli lite till åren..det är inte särkilt kul..man blir åå medveten om att tiden är begränsad.....äsch vad djupt detta blev då:)..ååå vad du bakat möe gött..tur du bor en bet bort..annars hade jag kommit på en kaffestund:)...vi kanske kunde sammanstråla i karlstad nån gång te våren..vore väl kul..kanske ta en fika ute nånstans

vet inte hur långt det är för dej..men för mej en sissådär 8 mil..kanske som mest...ha en skön söndag och njut av att det är lugnt nu..kram..PIA

Geta sa...

Hoppas det ordnar sej med din pappa.
Många goda kakor du har bakat! Jag bakade faktiskt semlor igår, jag tror det var hos dej jag blev inspirerad för ett tag sedan.
Ha det gott!
Kram.

Skaparstigen sa...

Vet du vad? Jag såg dig faktiskt på akuten, fast du gick förbi i väntrummet där jag satt och jag kopplade inte på att det var du förrän du var borta igen. De var extremt överbalastade den kvällen/natten. En del hade fått vänta över 12 timmar! Sanslöst!
Fint att det redde upp sig med din pappa i alla fall.

Husbilsresan sa...

Det är så jobbigt när ens gamla föräldrar blir sjuka.Jag miste min mamma för några år sedan, men det var många sjukdomar och sjukhusbesök under hennes sista år.
Skönt att det ordnade upp sej fö din pappa.Dina bakverk såg så goda ut, så det vattnade sig i munnen på mej=)
Ha en ny skön och lugn vecka!
Kram/Gunn

Skaparstigen sa...

Nej, jag var där med bröstsmärtor, men allt var normalt, och gick dessutom över efter ett tag, så det var bara att åka hem framåt småtimmarna.

Anonym sa...

Ha eh bra dag!

Skaparstigen sa...

Ja, då hade jag nog samma doktor. :)

Lena sa...

Halloj! Vilken go arbetskamrat du är som ger blommor, jag slår vad om att hon blev glad.

Visst var det goa, de små mjuka microberna. Jag skulle vilja ha en hel bunt. Helst inte på riktigt men som gossdjur iallafall. Kul idé att ge dom till din syster, det var ju passande!!

Hoppas nu din far kryar på sig...ja, när något sådant händer blir man varse om hur fort livet går...sköt om dig och din familj!! // Anna ♥