söndag 22 februari 2009

Alla dessa hushållsmaskiner.....

Så här idylliskt kan det vara när
man står i tvättstugan.
Ett par gamla affischer....
visst är dom fina.
Men jag kan inte se någon tvättmaskin!?
Och ingen torktumlare eller elmangel
och inte något ångstrykjärn.
Undrar just hur man kan se så nöjd och
prydlig ut efter en sådan arbetsdag.
Ibland brukar jag tänka på alla dessa
hushållsmaskiner man har.....
måsten man ha dom!?
Varje gång kommer jag fram till att
Jag älskar diskmaskinen och matberedaren.....
strykjärnet och elspisen måste jag ju ha.
Brödrosten.......ja rostat bröd är gott.
Juicepressen...nja det går nästan lika bra för hand.
Våffeljärnet, skärmaskinen och
smörgåsgrillen kan jag avvara.
Dammsugaren....ja det håller jag hårt i.
Meeeennn......TVÄTTMASKINEN!!!
Den släpper jag ALDRIG!!!!!
*********
*********************
*********
Så vill jag visa upp några
liftade saker.
Som vanligt när jag gör något
knycker jag iden från någon annan.

Önskar er ett bra slut

på de här helgen.

Snart kommer det en ny!

5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej matianne!..Här är det en till som inte kan vara utan ..nja ..inget av det du skrev om..JAG måste ha alla maskinerna:)..tänk vad bekväma vi blivit...eller??..Ja så till det du liftat..fiiint säger jag..vad du kan..var har du liftat det från..var det svårt??..Såg att du funnit dessa tårtor oxå..visst är det en häftig sida..blir såå impad av sådana människor som kan sådant hantverk..,...nu ska jag ta en fika ..efter min och ANNAS skidtur...kram..från en sleten..Pia

Koy sa...

Vilka fina saker du gjort!
Söta så!

Visst är vi bekväma som "måste" ha alla våra maskiner *ler*
Men visst är de bra också ;-)

Ha det gott Kram Anna-Karin

Pillargontanten sa...

Hej Marianne!
Såg att du hade tassat lite och kikat på mina pelargoner.
Plantera om dina nu du, de tar sig nog fint! Man kan göra både ock, jag låter mina komma igång först innan jag klipper dem, det ger mig en massa sticklingar :)
Ny jord, i rena krukor, inte större än de förra, ibland kan man ta mndre, skaka av hela jordklumpen.
Vill du ha mer tips, så kolla på www.eragarden.se titta på länken Om, välj pelargoner och vips där har du allt du behöver!
Lycka till!
Och jag kikar in hos dig ibland :O)
Välkommen tillbaka till mitt krypin!

Anonym sa...

Tack och lov för alla dessa maskiner som förenklar vår vardag!

Vilka underbara prälkreationer du har gjort! Klänningen får jag nog ta och lifta någon gång.

Husbilsresan sa...

Ja...bortskämda är vi verkligen.Förstår inte hur folk hann med allt förr,när dom inte hade alla hjälpmedel som vi har...
Vilka fina saker du gjort....kanske man skulle ta och lifta lite *hihi*
Och så har du en utmaning att hämta inne hos mej...om du vill=)
Kram/Gunn