måndag 1 juni 2009

1:a juni

Var glad min själ åt vad du har. Nu har du hundra sommarda´r och detta är den första. När solens lopp sin ände tar så har du nittinio kvar och någon blir den största. Giv noga akt på var du står. I morgon är med ens igår, det går så fort att vandra. Lägg märke till att vad du får är hundra sommarda´r per år. I morgon är den andra.
Ja, och kan ni gissa vad jag gjorde på
årets första sommardag.
Tog ett bad i Vänern!
Just det jag tog ett bad, inte bara ett dopp.
Trodde nog inte att det skulle vara tillräckligt
varmt för mina ben så jag testade lite försiktigt.
Kände med en gång att här är det baddräkt som gäller.
Med baddräkt på och termometern i handen
klev jag i igen och det var inga problem.
Det var 20 grader, 22 i ytan så jag var i en
bra stund och simmade.
Och det bästa är att det är 99 sommardagar kvar!

1 kommentar:

Irene sa...

Va härligt,hugo tog oxå sitt första dopp i dag=)